Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2017 20:17 - РОЛЯТА НА ЖЕНИТЕ В ИСЛЯМА И ХРИСТИЯНСТВОТО
Автор: nbrakalova Категория: Политика   
Прочетен: 6808 Коментари: 11 Гласове:
5

Последна промяна: 09.10.2017 00:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Интервю на Ромел Госейн с Джей Смит.

- Здравейте и добре дошли в "На светове разстояние" – програмата, посветена да казва истината с любов. Аз съм вашият домакин Ромел Госейн, а с нас днес е Джей Смит, който ЩЕ НИ РАЗКАЖЕ за ИДЕОЛОГИИ НА СВЕТОВЕ РАЗСТОЯНИЕ. Добре дошъл в шоуто, Джей.

- Благодаря, Ромел, радвам се, че съм тук.

- Винаги е удоволствие да си наш гост. Днес искам да говорим за ролята или функцията на жените в семейството според гледната точка на Корана и да я сравним с Библията. И първия въпрос, който искам да ти задам. Знаем от Писанието, от Библията, че Бог е сътворил и мъжа, и жената по Своя образ. Има ли сходна идея в Корана?

- Не. И това е една от причините, поради която мюсюлманите са объркани относно кое е толкова специално. Всичко тръгва още от първа глава на Битие, Ромел. Ние трябва да се върнем още към началото. Още при 26, 27 стих на Битие, където Бог казва: "Нека да създадем" – множествено число". "И Бог създаде човека по Своя образ" – единствено число. Така че ние имаме всичко, което Бог има. Ние имаме Неговия образ, затова обичаме, затова можем да се жертваме. Затова мога да разбера защо не сме като животните, ние сме сътворени уникални по Божия образ. Такова нещо в Корана няма. Дори не е загатната такава идея. Затова на мюсюлманите им е много трудно да разберат как Бог може да стане човек. Ние сме толкова покваряеми, толкова сме различни от Бога, Той е абсолютно уникален, според мюсюлманите. Той трябва да остане недостижим, не бива да слиза на земята, защото ще бъде принизен, а това говори много за тяхната теология. Затова обичам да повтарям, че нашето подобие на Божия образ ни разкрива нещо уникално за нас. Да, ние сме покварени поради избора, който сме направили. Но ако е нужно Бог да дойде на Земята и да стане човек, какъв би бил проблемът? Мюсюлманите виждат проблема точно в тази покваряемост на Бога. Тогава, казвам аз, ако Бог може да дойде на земята и да остане свят, вие няма да имате проблем, нали? За това ще говорим в специално предаване, сега да разгледаме една друга идея. Мъжът и жената, и двамата направени по Божия образ.

- Това щеше да бъде моя следващ въпрос. Мъжът и жената равни ли са според Корана, както виждаме това в Библията?

- Ето какво ще чуем от мюсюлманите днес, а на Запад живеят много мюсюлмани. Аз намирам за много интересно, че в Лондон, където живея, при мен идват много добре образовани жени и ми казват: "Джей, моля те, недей да твърдиш, че не сме равни, защото нося "бурка", "джилбаб", "никаб", "хиджаб" или някое от другите имена за техните покривала за глава или за цяло тяло. Това не ме прави неравностойна. Чувствам се почетена като жена в исляма. Ислямът ме прави достойна." И аз им казвам, че живеейки на Запад, това сигурно е така. Те се чувстват достойни, защото носят облекло, което ги идентифицира като различни хора. Аз мисля, че те смесват двете неща. Но начинът на живот на Запад не е добър пример за исляма. За да се разбере ислямът, трябва да се върнем към Корана. За да дефинираме мюсюлманите, трябва да се върнем към тази книга. Тя определя какво е жената. Жените мюсюлманки трябва да чуят какво казва тази книга за жените. Мисля, че жените мюсюлманки на Запад се чувстват достойни, точно защото живеят на Запад. Ние им отдаваме това достойнство. Западът и стандартите как трябва да бъдат третирани и че не могат да бъдат бити тук, е това, което ги прави достойни. Но те не осъзнават, че това е причината. Аз винаги ги карам да прочетат шест стиха. Искам хората, които също гледат, да отворите Корана, а ако нямате, запишете си ги, особено ако сте жени, това е за вас. Ще прочетем от две различни сури – Сура 4 и Сура 2. Ще прочета четири стиха от Сура 4 и два стиха от Сура 2 – лесно за запомняне. Ще разгледаме тези стихове и искам да помоля мюсюлманите, особено жените мюсюлманки, да ги разгледате и да ми помогнете да разбера защо са написани и какво казват те за вас.

Да започнем със Сура 4, ая 3. Там се казва, че един мъж може да има до четири жени. Много интересно. Не се казва, че една жена може да има четирима мъже. Слава Богу! Не мисля, че много жени биха искали четирима мъже. Мисля, че и един им стига! Но се казва, че мъжът може да има до четири жени, което показва неравенство в брака. Мъжете могат да имат четири жени, но не и жените.

- Защо четири?

- За това ще трябва да питаш мюсюлманите. Дори Мохамед не го спазва. Той има 12.

- Наистина ли!

- Самият той не постъпва според собственото си откровение. Това говори много за самия пророк. Кой пророк не спазва собствените си откровения? Но защо четири? Защото си мисля, че това е лимитът на възможностите им. Казва се, да се отнасят с тях по един и същи начин. Ти познаваш ли някой мъж, който може да третира четири жени еднакво?

- Не!

- Така че само по себе си това изглежда невъзможно. Защо тогава има такава заповед в Сура 4, ая 3? Мисля, че я има, за да покаже, че мъжете превъзхождат жените в брака, а жените са втора категория хора в брака.

В стих 11 на четвърта глава, няколко стиха по-надолу, се казва, че жените получават половината от наследството, което получават мъжете. Наполовина по-малко от мъжете. Защо? В това няма смисъл. Когато бащата на едно момиче умре, момичето получава половината от това, което получава момчето. Две момичета получават колкото едно момче. В брака и при онаследяването жените са втора категория, те стоят по-ниско от мъжете.

В 24 стих се говори за жените, които завладее десницата ти. Така е на английски. На арабски е ясно, че става дума за военнопленници. Всяка жена военнопленничка става притежание на мъжа.

- Наистина ли?

- Това означава, че той може да вземе колкото си иска военнопленнички над четирите позволени жени.

- Един вид военна плячка, нали?

- Точно така. Военна плячка. Никъде за жените не се казва, че могат да имат всички мъже, които завладее десницата им. Това се отнася само за мъжете. Това на практика са наложници. Колкото завладее десницата ти – написано е в писанието им. И ако тези жени имат деца, техните деца получават същото наследство като децата на истинските жени. Те имат същите привилегии като децата на истинските жени. Така че един мъж може да има четири жени и колкото си иска наложници. Това равенство ли е?

- Не, не е. Може ли да те прекъсна тук за малко? Може би мюсюлманите ще кажат, че броят на жените поне е ограничен, докато в Библията са описани много случаи на многоженство. Ако разгледаме примерите на Соломон и Давид – Давид има сто жени, Соломон – седемстотин. И много други от пророците са имали много жени. Без съмнение примерът в Библията подкрепя и се съгласява с примера в Корана.

- Трябва да се върнеш към самото начало – към Битие 2 глава, 24 стих. В Битие 2 глава, 24 стих се разкрива Божието намерение от самото начало. Там се казва: "Човек ще остави баща си и майка си и двамата ще станат едно." Една жена за един мъж за цял живот. Това беше разпоредбата, която Бог даде от самото начало. Хората постепенно започват да не я спазват. Авраам също имаше повече от една жена – наложница и общо четири жени, за които знаем. Давид имаше много жени. За Соломон знаем, че е имал огромен брой жени – стотици. Очевидно е, че хората спират да спазват Божията заповед.

Връщаме се към Новия завет, където е много ясно, особено в 1 Тимотей 3:2. Павел казва на Тимотей, че водачите в църквата трябва да имат само една жена. Това, което Бог установява в началото, в Новия завет Павел отново утвърждава. В Библията е много ясно, че Божият човек трябва да има само една жена.

Исус утвърди първоначалното Божие намерение. В християнството ние носим брачни халки – ти имаш, аз имам. Те ни обвързват с една жена за цял живот. Това издига брачната институция на нейното истинско място. Затова токова харесвам това, което Христос направи. Христос издигна брака, показа, че така го е планирал Бог от самото начало – затова Бог е сътворил мъжа и жената, двамата да се отделят от родителите си и да станат едно. Затова и на сватбите се палят две свещи, с които после се запалва една обща свещ. Огънят на двете свещи се загасява и остава една свещ – вече не сте двама индивиди, а едно цяло. Това е за цял живот. Само смъртта слага край на брака. Това доказва, че брачната институция е толкова важна, толкова устойчива.

И са правени много изследвания, както сам знаеш, Ромел, в наши дни, които показват, че децата на семейства, които не се разпадат, се справят най-добре в образованието и по-късно в живота. Защо? Заради стабилността на брака. Дори нерелигиозният свят осъзнава, че това, което Бог институционализира от самото начало и Исус потвърди, а Павел приложи на практика в 1 Тимотей 3:2, е Божието намерение от самото начало в Битие 2:24.

Да се върнем отново към Корана. Говорихме за неравенството в брака и при онаследяването, говорих ме за наложниците. Нека отидем 10 стиха по-напред, от 24 на 34 стих. Сура 4:34. Казва се, че мъжете са закрилници на жените. „Но ако някоя жена ви се противи, първо трябва да я предупредите и наставите. Ако това не е достатъчно, изхвърлете я от леглото.“ Това е доста сериозно, нали? Не можеш да споделяш леглото си с нея. Защо това е толкова сериозно, Ромел? Отговорът е прост. През 7-ми век какъв е бил статусът на жените? Нейната идентичност се е състояла в две задължения – да се грижи за съпруга си и да ражда деца. Това се е очаквало от нея. Ако я изхвърлите от леглото, вие я лишавате от възможността да ражда деца и това унищожава нейната самоличност. Това е много сериозно. Първо я предупреждавате, ако това не подейства, я изхвърляте от леглото. Ако и това не подейства, какво правите после? Набивате я.

- Да я набие?!

- Дараба.Ти говориш арабски. Какво означава „дараба“?

- Да удариш!

- Точно така! На английски имаме думата „drubbing“. Тя произлиза от думата „дараба“. Ако погледнете в Корана, до думата „дараба“ стои думата „леко“ в скоби. В Корана пише ли боят да е лек? Не, никъде. Веднъж водих дебат в Кеймбридж с доктор Азам Томими. Той оглавява партията Хамас във Великобритания, много харизматична личност, често се появява по телевизията. Той представлява партията Хамас. Попитах го за сура 4, ая 34. „Не се тревожете, г-н Смит“, каза той. „Това е последната от три мерки, освен това, просто трябва да я потупате по рамото“. Чакайте малко. Първо я предупреждавате, не действа, после я изхвърляте от леглото, това унищожава самоличността й и после просто я потупвате по рамото. И в залата се чу смях. След това обаче той направи нещо доста глупаво, неразумно. Обърна се към мен и ми каза: „Да, да, означава да я набие. Но познавам много жени, които обичат да бъдат бити.“ О, не! Такова нещо не се казва в Кеймбридж. Публиката възкликна учудено, когато той каза това. Защото във Великобритания, в Австралия и навсякъде в Западния свят, където следваме библейското наставление, ние не бием жени. Не правим това, защото Библията ясно ни казва, че трябва да ги обичаме. Ще се върнем отново на това, което Библията казва. Искам да завърша с другите два стиха на Корана.

Да отворим на Сура 2, стих 282. Там се казва, че свидетелството на жената в съда е наполовината на свидетелството на мъжа. Наполовина. Айша, любимата жена на Мохамед, една от дванадесетте му жени, ако помните, той се жени за нея, когато тя е на седем години, а консумира брака, когато тя е на девет години. Той е на 53 години тогава. Аз съм на 57 години. Можете ли да си представите мъж на моята възраст да се ожени за деветгодишно момиче? Ето какъв е примерът на Мохамед. Но любимата му жена Айша като прочита този стих, отива при Мохамед и го пита защо свидетелството на жената е половин свидетелство. Отговорът му е много ясен – защото жените са по-непокорни и по-ниско интелигентни.

Не знам как се чувстват жените, които ни гледат днес, но нека да помислим – това валидно ли е за днес, за 21 век? Във Великобритания, където живея, днес момичетата на гимназиална възраст, около 15-16 години, се представят по-добре от момчетата във всички училищни категории – дори в природните науки и математиката. И последните две категории, които бяха мъжки, сега са завладени от жените. И когато станат на колежанска и университетска възраст, 70 процента от завършилите университет във Великобритания са жени.

- 70 процента?!

- 70 процента. Никой не може да ми каже през 21 век, че жените са по-ниско интелигентни. През 7-ми век, може би. През 7-ми век, когато са били поставяни по-ниско, не са били допускани в училище, не им е позволявана свободата, която имат днес, може би не са били толкова интелигентни, просто не са били толкова образовани, но в 21 век това не бива да се твърди. Благодаря на Бога, че ние нямаме такива стихове.

И последния стих, преди да говорим за Библията. Той е най-тежкият – сура 2, ая 223.

В сура 2, ая 223 се казва: „Вашите жени са като нива за вас. И отивайте при нивата си, както пожелаете.“

Вашите жени са нива за вас. Какво се прави на нивата? Тя се разорава. Тя се разорава и във 223 стих се казва, че жените са като нива. Вие можете да разоравате всеки път, когато пожелаете. Това има много силен сексуален подтекст. Това означава, че вие можете да се отнасяте сексуално към тях винаги, когато пожелаете. Това е ужасяващ стих. Не знам как жените, които ни гледат, се чувстват. Питали сме много жени на Speakers corner, в студентските градчета, да ни помогнат да разберем този стих. Защото представата, която той създава, е че жената е просто собственост на мъжа, нищо повече.

- Мюсюлманките, с които разговаряте, разбират ли това?

- Те дори не знаят, че този стих е там. Често в разговор с тях, те казват, че такъв стих няма в Корана. Когато го прочетат, казват, че аз съм го написал там. Защо ще си губя времето да пиша в Корана? Аз им казвам да не се доверяват на мен, да отидат у дома и да прочетат в собствения си Коран, и да дойдат другата седмица и да ми кажат как жената може да бъде разглеждана като нива, където мъжът може да ходи всеки път, когато си пожелае.

Благодаря на Бога, че нямаме такива стихове в Библията! Когато се замисля как се отнасяше Исус с жените, колко ми харесва примера на Исус!

Мария е седнала в нозете на Исус, Марта е в кухнята. Идва Марта при Мария и казва: „Ела с мен в кухнята!“, а Исус й казва: „Не, Марта, ти иди в кухнята. Мария, ти остани тук!“ Какво правеше Исус? Той беше равин, който позволи на една жена да седи в нозете му. Това бе нечувано в юдеизма. Той обръщаше хилядогодишна история с главата надолу! Такъв е моят Исус! Много ми харесва!

А какво да кажем за равенството – вижте Галатяни 3:28. „Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски, защото вие всички сте едно в Христа Исуса.“ Не може да има по-добър стих от това. Когато гледате примера на Исус, притчите, които разказва, много пъти в тях Той сравнява църквата и Себе си със съпруг и съпруга. Много пъти Той използва семейството в своите притчи. В Ефесяни 5:25 Павел цитира Исус, който нарича себе си годеник, жених на църквата. Може би най-добрия стих. Както Исус обича църквата толкова, че да умре за нея, така съпругът трябва да обича жена си, че да е готов да умре за нея. Какъв коректив на Сура 4, ая 34!

- Толкова висок стандарт за християните!

- Изключително висок стандарт. А какво да кажем за свидетелството на жените? Половин свидетелство ли е! Не! Вижте най-голямото събитие в човешката история! Кое е най-важното събитие, към което сочи цялата Библия, всички пророци? Че Месията ще дойде, че ще умре и възкръсне отново – възкресението на Бога, възкресението на Исус Христос! Бог във формата на човек! Възкресението Му е най-великото събитие в цялата човешка история! На кого се открива Исус!

- На жени!

- Точно така! Всъщност на една жена! Той не се показва на мъж, нито на своите ученици, с които прекара три години, както бихме предположили. Не, Той чака на гроба да дойде жена – Мария и се показа първо на нея. Той е знаел, че нейното свидетелство ще е половин свидетелство, защото такава е юдейската традиция в 1-ви век. Съзнателно се разкрива първо на жена, знаейки, че най-великото събитие в историята на човечеството ще бъде потвърдено от жена. И втория път, когато се разкрива, е пред група жени на пътя за Витания. Ето какъв е моят Исус!

Обичам библията! Тя е коректив на всичко, което виждаме тук. В нея няма нищо, което да е подобно на тези стихове.

- Какво ще кажеш за самарянката?

- Виж какво Исус направи с нея. Не само че й каза коя е, разкри й всичките грехове, но й прости на момента. И протегна ръка към някой, извън еврейския народ, изрече думи на знание. Такъв е моят Исус! Той й показа такава почит, че тя се затича към селото и извика всички да видят един, който нае всичко, което е сторила. Той не разкри всичко, което е сторила, но фактът, че Той знае толкова много за неща, които са толкова лични, показваха, че Той я зачита, че е готов да общува с жена, която е толкова ниско в обществото. Това е проява на почит.

- Точно така. Как разглежда Корана развода? Според Библията това е нещо ужасно. Ужасно нещо. Както ти спомена, Бог събира мъжа и жената в едно завинаги, за цял живот. Как Корана разглежда развода?

- Разводът се приема за нещо естествено и се осъществява много лесно. За да разберем развода, трябва да прочетем Сура 2. В Сура 2 е много ясно, че мъжът може да се разведе с жена си по всяко време, просто като каже три пъти: Талак! Талак! Талак! Развод! Само това! Само това трябва да направи! Не му е нужна причина, основание. Може да се разведе с нея, просто защото не му е приятна. Няма заповед за мъжа, нито уточнения кога и защо да се разведе. Жените обаче трябва да се явят пред ислямски съд, който се състои само от мъже, и трябва да докаже тезата си пред тези маже. Щом е представила въпроса си пред тези мъже, те ще решат дали може да се разведе. Но в 90 процента от случаите, на които сме свидетели в ислямските съдилища във Великобритания, където те вече са легални, на жените не е позволено да се разведат с мъжете си, те трябва да останат с тях, защото повечето ислямски учени вярват, че жената е виновна мъжът й да бъде недоволен. За мъжете разводът е много лесен, за жените – много труден. Но не съществува възгледа, както в християнството, че бракът е за цял живот.

Но ето кое е наистина трагично. Да кажем, че мъжът се разведе с жена си, защото са се скарали или се е застояла твърде дълго у роднините си. Или че е изгорила храната, каквато й да е причината. Скарват се и той й каже: „Развеждам се с теб“, „Развеждам се с теб“ и ако го каже трети път, вече е твърде късно. Те трябва да се разведат. След това той си ляга, събужда се на другата сутрин и си мисли „Ох, какво направих! Не трябваше да се развеждам с нея.“ Той си я обича. Как може да си я вземе за жена отново? 

- Не знам.

- Отговорът е в Сура 2, ая 230. Там се казва, сега ще ви го прочета: „Ако той се разведе с нея, той няма право да се ожени за нея отново, преди тя да се е омъжила за друг мъж.“

- Тя трябва да се ожени отново?!

- Да, трябва да се ожени отново и бракът да бъде консумиран, преди да може той да си я прибере отново.

- Какво искаш да кажеш?

- Трябва да осъществят полов акт. Така че ако един мъж се разведе с жена си, и после осъзнае, че е сбъркал, че я обича и иска да си я вземе отново, според  Корана той трябва да намери приятел, който да се ожени за нея, да имат сношение и чак тогава той може да си я вземе за жена отново. За мен това е ужасяващо. Това означава, че жената не е нищо повече от сексуален обект, с който мъжете да се забавляват. Моят братовчед има приятел в Пакистан, който е имам, и основната му работа е да се жени за тези разведени жени, да има сношение с тях, за да може мъжете им да си ги вземат отново. Това е основното му задължение. И дори той вижда проблема в това. Това е трагично. Защото показва, че жените не са нищо повече от движима собственост на мъжа. Това идва направо от Корана и е неоспоримо.

Когато мюсюлманите спорят с мен, аз ги препращам към сура 2 и ги моля да ми обяснят този стих. Глава 2, стих 232 е достатъчно лош. Глава 2, стих 230 е дори по-лош в контекста на брака, защото ми казва, че бракът не е нищо повече от полов акт.

О, моят брак е много повече от само сексуални взаимоотношения с моята съпруга. Пръстенът, който носа, е израз на моето посвещение към нея за цял живот. Това ми показва, че тя не е просто само жената, която ражда децата ми, тя е моят помощник, моят съработник, моят най-добър приятел; тя е човекът, с когото обичам да излизам и да прекарвам време, насаме и с други приятели; да, тя е равна с мен. И да, друго хубаво нещо, моето тяло е същото като нейното. Обичам 1 Коринтяни, 7 глава. 1 Коринтяни 7 глава, от 1 до 14 стих са толкова добър коректив на Сура 2, стихове 230 и 232. Там се казва, че тялото на мъжа е като тялото на жена му и тялото на жената е като тялото на мъжа й. Двамата трябва да предоставят телата си един на друг. Това ми харесва. Това ми показва, че аз нямам повече права върху тялото на жена ми отколкото тя върху моето. Аз трябва да я обичам и да се грижа за нея цял живот. Това не само е коректив, така Бог ни е сътворил, така го е планирал Той.

Това е възгледът за брака и жените, който искам мюсюлманите да видят. Искам вие, мюсюлмани, да видите това. Ако разгледате тези шест стиха, които ви дадох, опитайте се да си ги обясните, но не спирайте само там, замислете се дали тази книга наистина отдава на жените нужното уважение. Има много мюсюлмани, които чувстват, че оказват нужната почит, но това е защото не следват тази книга. Като живеят в западните страни, Австралия, те следват много от схващанията, които ние имаме. Цялата тази идея за брака, затова, че жената има избор в брака, е изключително християнска. Знаете ли това?  Защото, когато християнството се ражда през 1-ви век, идеята за брака не е била такава. Бракът през 1-ви век е бил по гръцки или римски образец. В гръцките и римските бракове най-съвършеното взаимоотношение се е считало това между двама мъже, най-висшето взаимоотношение. Ролята на жените се свеждала до раждане на деца и затова бракът просто бил въпрос на удобство, или на неудобство понякога. Ако мъжът бил влюбен в жена си, считали го за леко ненормален. Мъжете не трябвало да се влюбват в жени, а в други мъже. Затова е имало широко разпространена хомосексуалност през 1-ви век. Когато малките момченца отивали в училище, били поверявани на преподавателите си и като част от заплащането за обучението, те имали задължението да лягат със своите учители. Сексуалната връзка между момче с мъж, за да се изплати обучението. Широко разпространена педерастия. Християнството идва и спира цялото това разтление, възвишава взаимоотношението между мъжа и жената, както Бог е постановил в началото в Битие 2:24, възстановява този идеал; показва, че бракът е между мъжа и жената, за цял живот, че мъжът трябва да обича жена си, както Христос възлюби църквата в Ефесяни 5:25, издига цялата брачна институция до нивото, предначертано от Бога.

Има много мюсюлмани, които харесват тази идея за брака,  искат да я следват, но не могат да я открият в тази книга (посочва Корана, б.м., Н.Б.). Единственото място, където тя маже да бъде намерена, е тук в Библията. Елате си у дома! За истински брак, за истинско схващане за жените, ето това е книгата, която трябва да чете! (сочи Библията, б.м., Н.Б.)

- Отлично! Отново ти благодаря, че говорихме за тези важни теми, не само за мюсюлмани или християни, а за всички, които слушат тази програма. Благодаря ти още веднъж! Искам да се обърна към нашите зрители! Благодаря, че гледахте това предаване. Моля се и се надявам да е било информативно. Моля, да бъдете с нас в следващото ни предаване! Нека Бог да ви благослови! Благодаря и довиждане!

You Tube – Из: На светове разстояние

 

E-mail: worldsapart@cmtv.com.au
Тел. +61 432 640 970
Mail:
P.O. Box 3123
Rhodes, NSW 2138
Australia

линк към интервюто, публикувано във Фейсбук  

  



Гласувай:
5



1. germantiger - 1
09.10.2017 00:09
Благодаря за постинга и инфото в него.

Разбира се, аз имам дребни съмнения в истинността на казаното от интервюирания, но съмненията ми са малки, защото убеден съм този човек е теологически подготвен, в дълбочина и детайли запознат с текствовете и освен това мисля, че от такава трибуна няма да си позволи да не е точен.

Така-че интервюирания вероятно е напълно точен, а и благодарение на текста узнавам все повече и повече докато сега го чета. Това е полезно като познание, което тук получавам в синтезирана форма с разбира се моите съмнения за финна манипулация, макар такава може и да няма.
цитирай
2. germantiger - 2 ще маркирам само несъгласието си
09.10.2017 00:12
Докато четях щях да опонирам с многоженството за което съм чувал, че е в Библията, но беше приятна изненада, че интервюирания сам го споменава, признава.

НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН С ЕДИН ВАЖЕН ДЕТАЙЛ, А ВЕРОЯТНО И ФУНДАМЕНТАЛЕН макар не към съдържанието на Библията:

Смит казва, че хората спрели да спазват Божието слово и завет като практикували това многоженство... НЕ ХОРАТА, А ЕВРЕЙТЕ мистър Смит, за другите хора не знаем - за някои знаем че са имали многоженство, а за други знаем че преди Християнството са имали по една жена - римляни, германски плмена вероятно и други... така-че ЕВРЕЙТЕ НЕ СПАЗВАТ БОЖИЕТО СЛОВО, НЕ ПРОСТО ОБЩО ХОРАТА и тук не се "заяждам" заради някакви евреи, просто Смит е неточен лековато, а не трябва да е!
цитирай
3. germantiger - 3
09.10.2017 00:16
Смит споменава за неравенството в Корана но доколкото съм ЧУВАЛ неравенство между мъж и жена има и в Библията...

Сега безспорната манипулация на Смит - той съобщава, че завършилите университети във Великобритания са 70% жени, нооо... НЕ КАЗВА, ЧЕ ТОВА Е ПОСТИЖЕНИЕ НА СВЕТСКОТО НАЧАЛО, НЕ НА РЕЛИГИОЗНОТО В БРИТАНИЯ И ТОЙ ТУК ПРОСТО МАНИПУЛИРА ЧРЕЗ ТОЗИ ДОВОД

По същност не манипулира, защото в Християнството жената е нива над положението й в Исляма, но в случая с този аргумент - грешен е довода и лесен и съвременен и нарочен, за това Смит търпи критика.
цитирай
4. germantiger - 4
09.10.2017 00:20
„Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски, защото вие всички сте едно в Христа Исуса.“

това наистина е силно и добро

......

озадачи ме развода според Корана - ако това е истина за процеса как да си върнеш жена с която си се развел... уникално отвратително в Исляма
цитирай
5. germantiger - 5
09.10.2017 00:24
Накрая за съжелание Смит завършва с долна лъжа - написаното за рисмките и гръцките бракове - тази лъжа явно е фундфамент в пропагандата от някои на Християнството!

Да повторя - прочетох всичко, постинга е полезен за мен - научих най-вече няколко неща за Корана и Исляма и по няколко за Християнството.

Маркирах само съмнението и детайлите с които не съм съгласен, но бих се съгласил почти напълно с автора - забележките ми не са по същество и не удрят Библията.

Единствено ме разочарова лъжата от Смит на финала, а тя е факт.
цитирай
6. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга и благодарности!
09.10.2017 10:36
Много полезно интервю, от което си опресних познанията върху Християнството и научих много за Исляма. А коментарът на Germantiger е обхванал много точно съмнителните и манипулативните моменти.
Хубав ден!
цитирай
7. 1997 - По псевдо равенството ап. Павел съветва коринтяните І послание гл. 11
09.10.2017 18:24
8. Защото не мъжът е от жената, а жената е от мъжа;
9. и не мъжът е създаден за жената, а жената за мъжа.
10. Затова жената трябва да има на главата си знак на мъжова власт над
нея - заради Ангелите.
цитирай
8. nbrakalova - към germantiger
10.10.2017 01:02
Идеята за вината на евреите ще бъде до края актуална, но за съжаление не по същестността й. За много неща тази идеята е удобна и в миналото, и в настоящето, ще бъде удобна и в бъдеще. Но за мен не е коректно да се прилага фундаментално за всичко. Това по-скоро е в скоби. Без да задълбочавам въпроса, за многоженството евреите са повлияни от съседните езически народи, където отдавна то се практикува. Това например е причина Сара, проявявайки недоверие спрямо обещанието за син и загубвайки търпение, да се възползва от съществуващата извън общността им практика - слугинята да роди в скута й, та детето да се счита нейно. Така се ражда първия син на Авраам – Исмаил, а по-късно Сара ражда обещания Исак. На проблемите от този неин погрешен избор обаче сме свидетели и днес... Както е и с желанието на евреите да имат цар, отхвърляйки теократичното управление. Първо, „…людете не искаха да послушат Самуиловия глас, а рекоха: Не, но цар нека има над нас, за да бъдем и ние както всичките народи, и нашият цар да ни съди, и да ни предвожда, и да воюва в боевете ни.“ (1Царе 8:5-20) Но след време, осъзнали резултатите от избора си, го молят: „Помоли се за слугите си на Господа твоя Бог, за да не измрем; защото върху всичките си грехове притурихме и това зло, да искаме за себе си цар.“ (1Царе 12:19)…
Така че не съм съгласна с обобщението „НЕ ХОРАТА, А ЕВРЕИТЕ“. Защото евреите са също хора, а ХОРАТА също имат техните грехове.

По повод „безспорната манипулация на Смит“ в 3 коментар от 00:16 ч., мисля, че е проявена известна мнителност. Смит не е необходимо да подчертава, че постиженията на жените в днешното образование във Великобритания се дължи на светското начало, защото навсякъде в белия свят (не само във Великобритания) официалното образование е светско. Но от друга страна, това светско начало е поставено върху библейското (християнско) разбиране, че жената е равнопоставена с мъжа. Колкото и да е секуларно и атеистично съвременното бяло общество, неговите нравствено-правни норми са И върху библейско-евангелска основа.

По отношение на „долната лъжа“ от коментар 5 (00:24) и преди сме разменяли мнение. Не мисля, че Смит ще говори нещо, без щателно да го е проверил. Можем, а и с възхита и основание милеем за някои неща в миналото. Но не е редно то да „затваря очите“ за практики, макар те да не са нормативни за обществото, в случая това от І в. сл. Хр. В нашето съвремие вече законово се разрешава брак между еднополови... Гръцката култура е, която – макар в определен смисъл да повлиява пагубно върху държавното християнство – съдейства за появата на Ренесанса. Така или иначе обаче тя е езическа с всичко произтичащо от това във религиозно служене, във философски план или начин на живот. И това също дава своите плодове през Просвещението, до наши дни… Връщайки се отново към съдбата на Содом и Гомор, явно това е била древна практика дори да е била в малък процент от обществото, без да е правно регламентирана.
цитирай
9. nbrakalova - към 1997
10.10.2017 01:07
1997 написа:
8. Защото не мъжът е от жената, а жената е от мъжа;
9. и не мъжът е създаден за жената, а жената за мъжа.
10. Затова жената трябва да има на главата си знак на мъжова власт над
нея - заради Ангелите.


Добре е да цитираме по-голяма част от пасажа, макар да не се спираме нито контекста, нито на времето:

"Защото мъжът не трябва да си покрива главата, понеже е образ и слава на Бога; а жената е слава на мъжа. (Защото мъжът не е от жената, а жената е от мъжа; понеже мъжът не бе създаден за жената, а жената за мъжа). Затова жената е длъжна да има на главата си белег на власт, заради ангелите. (Обаче, нито жената е без мъжа, нито мъжът без жената, в Господа; защото, както жената е от мъжа, така и мъжът е чрез жената; а всичко е от Бога). (1Коринтяни 11:7-12)
цитирай
10. nbrakalova - към batogo
10.10.2017 01:09
batogo написа:
Много полезно интервю, от което си опресних познанията върху Християнството и научих много за Исляма. А коментарът на Germantiger е обхванал много точно съмнителните и манипулативните моменти.
Хубав ден!


Благодаря за интереса. Радвам се, че информацията е била полезна. Ако човек се занимава по-подробно с тази материя, съмненията и манипулативните моменти ще намалеят. :)
цитирай
11. germantiger - към надежда
10.10.2017 11:40
по точка 1 допълних знанията си и действително е така - разбира се Библията не коментира и не развива "действието" си примерно в Исладния, така-че е нормално хубаов и лошо да касае с зив за русизма евреи и околните народи, няма проблем

по точка 2 си мисля почти напълно права, така че, не бях помислил за генезиса на това образование, макар че част от него е и като рекация срещу споменатите от теб основи, но по точка 2 съм почти съгласен с теб и забележката ти е вярна

по точка 3 извини ме за резкостта - не говори исторически глупости - тук не става дума какво с теб сме разменяли като мнения или дали смит бил проверил нещо - исторически не търпя простотии, а смит е казал такава - по точка 3 нямаме съгласие и няма как да имаме, след като негрите са черни, а не на пепит и след като водата е мокра, а не огнена, иначе казано - фактите не се влияят от нашата обмяна на мнение или дали някой е авторитет за теб, друг или мен - човека е казал глупост или лъжа - или не знае или лъже, в това няма две мнения и не защотъо аз не трпя две, а защото мога да ти посоча стотици римски военни и хора на изкуството и държавата които не са педали, нито детелюбци и защото това е било минимално и в плебса

твоите разяснения по точка 3 са нон-сне скъм лжата на смит - ти може да пиеш за миналото, аз мога да те допълня, но човека си го казва - рим и елада били норма в мъжелюбството и дтеелюбството - това е боклук лъжа

разясненията не извиняват лъжата на смит, още повече я показват
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nbrakalova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1749498
Постинги: 502
Коментари: 1643
Гласове: 5886
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031