Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2016 11:14 - ИСУС И ПРАЗНУВАНЕТО МУ
Автор: nbrakalova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 953 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 02.05.2016 11:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Празникът не е на масата – празникът е в душевността.
И не един път в годината, а осмисля всеки ден.

*
Най-хубавото щастие за мислещия човек е да изследва това, което може; а това, което не може, спокойно да уважава. (Гьоте)

Ако някога Божеството се е явявало на земята, то е било в личността на Христос.
(Гьоте)

Аз съм дете на века, дете на неверието и съмнението от раждането си до днес, че и до гроб. Какви страшни мъки ми е струвала и ми струва сега тази жажда да вярвам, която укрепва в душата ми толкова повече, колкото повече намирaм в себе си обратни доводи. И все пак понякога Бог ми провожда мигове, в които съм напълно спокоен; в тези мигове аз обичам и виждам, че и мен ме обичат – та тъкмо в такива мигове аз изградих за себе си такъв символ на вярата, в който всичко е ясно и свято за мен. Символът е много прост и е следният: да вярваш, че няма нищо по-прекрасно, по-дълбоко, по-симпатично, по-разумно, по-мъжествено и по-съвършено от Христос. И не само няма, казвам си аз с ревнива любов, но и не може да има. Нещо повече, ако някой би ми доказал, че Христос е извън истината и истината наистина се окажеше извън Христос, аз все пак бих предпочел да остана с Христос, отколкото с истината. (Достоевски)

Аз съм евреин, но блестящият образ на Назарянина е направил мощно впечатление върху мене. Никой не може да отрече факта, че Исус е живял и че думите Му са чудно хубави… а сам Исус заявява “ДУМИТЕ, КОИТО АЗ ВИ ГОВОРЯ, СА ДУХ И ЖИВОТ“. (Айнщайн)

Характерът на Христос се отличава с неподражаемо великолепие, обхващащо всичко чисто, праведно, красиво и почтено. Не знаем някога да е посещавал парти на удоволствията или бална зала; при все това, Той си остава съвършен в елегантност и вежливи обноски. Отличава се с високи интелектуални способности още в ранните години на живота Си. Неговата младост не е пропиляна в леност, нито в плътски удоволствия, себеугаждане или в безполезни неща. Нито един от неговите часове от детство до зрялост не е прахосан или неправилно използван.
Исус е безгрешен и няма склонност към греха. С това изключение, положението Му е същото като вашето. Няма трудност, която да не се е стоварила със същата тежест и върху Него; нито има скръб, която да не е преживяна от Него. И Неговите чувства са наранявани от пренебрежението и безразличието на близки приятели, както са и вашите. Трънлива ли е вашата пътека? Христовата е десетократно повече. Измъчен ли сте? И на Него му е познато това чувство. Колко добре е, че Христос е наш пример!
Боговдъхновеният доклад ни казва за Него: "А Исус напредваше в мъдрост, в ръст и в благоволение пред Бога и пред човеците" (Лука 2:52). Напредвайки във възраст, Той расте и в познание. Живее умерено, скъпоценните Му часове не са пропилявани в празни удоволствия. Притежава истинско здраво тяло и силно способен ум. Физическите и умствените Му способности се развиват и разширяват като вашите или на който и да било друг млад човек. Божието слово е Неговия учебник – така както би трябвало да е и вашият.
Нека Исус бъде стандарт за вас. Подражавайте на живота Му. Обичайте характера Му. Живейте както Той е живял. Нови сили ще се дадат на умствените ви способности и по-широк кръгозор – на мисленето ви, ако свързвате ума си в жив контакт с вечните реалности, които са далеч по-огромни и по-велики.
(Е. Уайт)

*

                              Дойдете при Мене всички,
                              които се трудите и сте обременени,
                              и Аз ще ви успокоя;
                              Вземете моето иго върху си и научете се от Мене;
                              защото съм кротък и смирен на сърце;
                              и ще намерите покой на душите си.
                              Защото моето иго е благо, и моето бреме е леко.
(Матей 11:28-30)

Няма живот без кръст, без иго/хомот. Дали ще бъде хомота/игото, който ние сами си поставяме (със съответните последствия), или Христовия (с неговите резултати) – наш е само изборът. И всеки един в живота си ще премине през своята голгота.

*

                                   Аз съм пътят, и истината, и животът.
                                   Никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.
(Йоан 14:6)
О, дано ние, които сме странници и пришълци в тази чужда земя, да схванем Христос – пътя, истината и живота. Той казва "Никой не идва при Отца, освен чрез Мен". Пътят, който е очертал, е така ясен и отличителен, че и най-големият грешник, натоварен с вина, да не може да го пропусне. Нито един отруден човек не бива да се провали, търсейки истинската пътека и ходенето в чиста и свята светлина, защото Исус е нашият Водител по пътя.
Пътеката е толкова тясна, толкова свята, че грехът не може ни най-малко да бъде толериран в нея; и все пак достъпът е осигурен за всички, и нито една отчаяна, съмняваща се и обременена душа не трябва да каже: "Бог не се грижи за мен". Всеки човек е скъпоценен в Божиите очи.
(…) Помнете, че изкушението не е грях. Колкото и трудни да са обстоятелствата, в които чевек е поставен, нищо не може да отслаби душата му, докато той сам не се поддаде на изкушението, вместо да запази своето благочестие. Най-съществените ваши интереси могат да бъдат опазени единствено от вас. Никой не може да ги засегне без ваше съгласие. Всички сатанински легиони не могат да ви наранят, освен ако не отворите душата си за стрелите на дявола. Никога няма да паднете в грях, освен по собствена воля. Ако умът ви е чист, цялата нечистота на заобикалящата ви среда не може да ви опетни.
Вечният живот ни струва и всичко, и нищо.
(Е. Уайт)

*

…Една от най-характерните черти на земните жители в дните на Ной е тяхната силна заинтересованост от материалното. Те превръщат яденето и пиенето, купуването и продаването, жененето и омъжването, във върховни житейски цели. Не е грешно да се яде и пие, стига това, което е необходимо, да не се доведе до крайност. Сам Бог е постановил брака, когато е подарил Ева на Адам. Всички Божии закони са чудно пригодени да посрещат нуждите на човешкото естество. Грехът на допотопните хора е в извращаването на нещата, които сами по себе си са законни. Те покваряват Божиите дарове, като ги използват, за да служат на себичните си желания.

Прекалената любов и посвещение на нещо което самт по себе си е законно, води до погубване на хиляди по хиляди души. На маловажни въпроси често се отдават умствени сили, които биха могли напълно да се посветят на Бога. Нужно е винаги да се пазим да не стигаме до крайности с нещата, които – правилно използвани – са законни. Голям брой хора са изгубени поради факта, че са участвали в неща, които биха били безвредни, ако бяха правилно извършвани. Но тъй като са извратени и погрешно използвани, се превръщат в грешни и неморални.

Ако постоянно мислим и се стремим към нещата от този живот, не бихме могли да насочваме мислите си към небесните реалности. Сатана се бори да отдели ума ни от Бога и да го насочи към модата, обичаите и прищевките на света, които носят болести и смърт.

В този свят трябва да придобием годност за по-висши... (Е. Уайт)

 



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nbrakalova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1624585
Постинги: 501
Коментари: 1643
Гласове: 5868
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031