2. zahariada
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. tota
11. bezistena
12. missana
13. getmans1
14. bosia
2. sarang
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. bateico
8. rosiela
9. iw69
10. djani
Прочетен: 1302 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.04.2015 11:29
Всички човешки същества се сблъскват с две големи теми в личното битие: 1) Животът е очарователно красив и хората очевидно са създадени за щастие, здраве и дори за вечност. 2) Животът е непоносимо лош и щастието, здравето и дори самият живот се израждат в нещастие, болест и смърт. Основните житейски факти оформят контекста на битието ни. В ежедневните си преживявания се сблъскваме с неизбежната реалност на великата борба между доброто и злото.
Това състояние на нещата подтиква хората да поставят под съмнение смисъла на живота и добротата на Бог, Който твърди, че е любов, но позволява на различни сили на унищожението да продължават да действат с очевидна безнаказаност. Всички сме засегнати и задаваме въпроси. Всеки човек има проблем с Бога под една или друга форма.
Учудващата част от тежката ситуация с греха е начинът, по който Бог я решава. Най-невероятната история на Вселената е тази за кръста. Идеята за "разпънат Бог" е толкова невероятна, че от нея би станало дори добър роман, защото има сюжет, който никога не би хрумнал на "нормалните" хора. Човешките същества не разрешават проблемите си чрез служенето и жертвата на своя "герой". Но именно посредством този неочакван метод Бог в мъдростта Си се изявява пред Вселената, докато в същото време дава възможност и на Сатана да демонстрира своите принципи.
Читателите на "Христовият кръст" вероятно са забелязали, че не е отделено много място за човека в делото на изкуплението. Простичката истина е, че спасителният план е Божие дело, а не човешко. Христос е Този, Който е живял съвършен живот като човешко същество и е доказал, че Божият закон може да бъде спазван; Христос е Този, Който е умрял за всеки от нас поотделно, като приел смъртното наказание, произлизащо от нарушения Закон; Христос е Този, Който в момента служи в небето за хората, вярващи в Него и приемащи заслугите на Неговата саможертва.
Цялото изкупление е от Бога! То започва с благодат (незаслужена милост) и ще завърши с благодат. Христовото дело ще устои, независимо дали всички хора ще го приемат, или не. Човешкият дял в изкуплението е само да се откликне – да се приеме Христовото дело с всичките му привилегии и отговорности – а не да покриват някакви лични стандарти.
Онова, което Бог е постигнал за хора чрез Христовото дело, е изключително важно. Без Божието дело ЗА отделната личност не би могло да се извърши и делото В нея. Книгата разглежда предимно въпроса за онова, което Той е направил за изгубения свят и за една съмняваща се Вселена.
Библията не дава прекалено предно място на хората в спасителния план. Великата борба се води между Бог и Сатана, а не между Сатана и човечеството. Независимо дали някое човешко същество изявява Божията сила, като живее "непорочен" живот, изкуплението ще бъде завършено чрез Христовия безгрешен живот, смърт, възкресение и небесно служене. Безгрешният живот на Божия Син е великият факт на всички векове; смъртта Му демонстрира принципите както на Божието, така и на сатанинското царство; небесната Му дейност предоставя плодовете на Неговата победа на всички, които вярват в Него… Библейската вест е, че спасението е единствено от Бога.
Христовият кръст е отговорът както на нашите човешки проблеми, така и на космическата дилема по отношение на греха. Като християни ние очакваме деня, когато историята на греха ще приключи и всичко наистина ще свърши. В онзи ден Вселената ще заяви: "Спасението е от нашия Бог, Който седи на престола, и от Агнеца!" (Откровение 7:10). Божието намерение през всичките години е било да се стигне чрез кръста до времето, когато "смърт няма да има вече; нито ще има вече жалеен, нито плач, нито болка; защото предишното премина" (Откровение 21:4).
Джордж Найт. Христовият кръст,
С., 2010, с. 179-181, 178.
•••
Из многопреводна online Библия:
Бог в Христа примиряваше света със Себе Си, като не вменяваше на човеците прегрешенията им, и че повери на нас посланието на примирението. … Който за нас направи грешен Онзи, Който не е знаел грях, за да станем ние чрез Него праведни пред Бога. (2 Коринтяни 5:19,21
Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот: понеже Бог не е пратил Сина на света да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него. (Йоан 3:16, 17)
Още, братя, напомням ви благовестието, което ви проповядвах, което и приехте, в което и стоите, чрез което се и спасявате, ако го държите според както съм ви го благовестил, - освен ако сте напразно повярвали.
Защото първо ви предадох онова, което и приех,
че Христос умря за греховете ни според писанията;
че бе погребан;
че биде възкресен на третия ден според писанията; и
че се яви на Кифа, после на дванадесетте,
че след това се яви на повече от петстотин братя наведнъж, от които повечето и досега са живи, а някои починаха;
че после се яви на Якова,
тогава на всичките апостоли;
а най-после от всички яви се и на мене, като на някой изверг. Защото аз съм най-нищожният от апостолите, който не съм достоен и апостол да се нарека понеже гоних Божията църква. Но с Божията благодат съм каквото съм; и дадената на мене Негова благодат не бе напразно, но трудих се повече от всички тях, - не аз, обаче, но Божията благодат, която беше с мене.
Ако се проповядва, че Христос е възкресен от мъртвите, как казват някои между вас, че няма възкресение на мъртвите?
Ако няма възкресение на мъртвите, то нито Христос е бил възкресен; и
ако Христос не е бил възкресен, то празна е нашата проповед, празна е и вашата вяра.
При това, ние се намираме и лъжесвидетели Божии;
защото свидетелствахме за Бога, че е възкресил Христа, Когото не е възкресил, ако е тъй, че мъртвите не се възкресяват;
защото, ако мъртвите не се възкресяват, то нито Христос е бил възкресен;
и ако Христос не е бил възкресен, суетна е вашата вяра, вие сте още в греховете си. Тогава и тия, които са починали в Христа, са погинали.
Ако само в тоя живот се надяваме на Христа, то от всичките човеци ние сме най-много за съжаление.
Но сега Христос е бил възкресен, първият плод на починалите.
Понеже, както чрез човека дойде смъртта, така чрез човека дойде възкресението на мъртвите. Защото, както в Адама всички умират, така и в Христа всички ще оживеят.
Но всеки на своя ред; Христос първият плод, после, при пришествието на Христа, тия, които са Негови. Тогава ще бъде краят, когато ще предаде царството на Бога и Отца, след като унищожи всяко началство и всяка власт и сила. Защото Той трябва да царува, докато положи всички врагове под нозете Си. (1 Коринтяни 15:1-25)
•••
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
Тагове:
САМО ДУМИТЕ НА ХРИСТОС- ПОСЛАНИЯ, ЗАКОНИ...
САМО ДУМИТЕ НА ХРИСТОС- ПОСЛАНИЯ, ЗАКОНИ...
2. Н.В. Цар Симеон ІІ - личен сайт
3. Царство България
4. Изгубената България
5. За стария български правопис
6. Клуб "Един завет" - потомци на офицерския корпус на Царство България
7. Стара София
8. Европейски кралски династии
9. Das Herzogliche Das Herzogliche Haus Sachsen-Coburg und Gotha
10. Н.В. Цар Симеон ІІ - генеалогия и...
11. tretrooper
12. bolg
13. kordon
14. sulla - Ъплоуднати постинги за делитване
15. Консерватизъм
16. Музикалните хроники на един немузикален човек
17. Петър
18. deathmetalverses
19. Национален светоглед
20. Блог „Аристокрация БГ”
21. Относно царските имоти
22. Велики учени за вярата си в Бога
23. Погубените 1945. "Народният съд" - непубликувани фотографии на Т.Славчев
24. Декомунизация
25. Владетелски двор на Третото Българско царство
26. alexanderherzdorf
27. Славимир Генчев
28. tvmreja