Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. leonleonovpom2
4. mt46
5. ka4ak
6. dobrota
7. ambroziia
8. donkatoneva
9. milena6
10. vidima
2. katan
3. leonleonovpom2
4. mt46
5. ka4ak
6. dobrota
7. ambroziia
8. donkatoneva
9. milena6
10. vidima
Най-активни
1. sarang
2. desitomova
3. lamb
4. siainia
5. hadjito
6. energyawakeningbg
7. metaloobrabotka
8. mimogarcia
9. bateico
10. djani
2. desitomova
3. lamb
4. siainia
5. hadjito
6. energyawakeningbg
7. metaloobrabotka
8. mimogarcia
9. bateico
10. djani
Постинг
10.04.2015 20:48 -
Кръстът - средство и духовност (Разпети петък) [2]
Автор: nbrakalova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2060 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 11.04.2015 13:02
Прочетен: 2060 Коментари: 2 Гласове:
1
Последна промяна: 11.04.2015 13:02
[…] По време на съдебния процес срещу Исус пред Пилат е изведен затворник на име Варава. Този закоравял престъпник не е забравил да си плати таксата за паркиране – хвърлен е в затвора за убийство. И по всяка вероятност е член на терористичната партия на зилотите. Пилат усеща натиска на тълпата, която иска от него да осъди несправедливо Исус. Спомня си еврейския обичай да освобождава някой затворник на Пасхата и дава на присъстващите възможността да избират между Исус и Варава.
Виновният бива освободен, а невинният – осъден. Веригите на истинския затворник са развързани, а Невинният е вързан. Убиецът се отървава, а Животодателят – не. Онзи, който истински заслужава смърт – Варава – представлява вас и мен. Той бива освободен, така че Онзи, Който не заслужава смърт, да понесе наказанието за греха, за да можем ние да бъдем свободни.
"Тогава Пилат, като искаше да угоди на народа, пусна им Варава, а Исус би и Го предаде на разпятие" (Марк 15:15).
Преместване на планини, С., 2013
•••
ЧОВЕКЪТ В ЗАМРЪЗНАЛАТА РЕКА "… да обичаш ближния си както себе си.
Аз съм Господ" (Левит 19:18) Как е възможно Исус да нарича Своята заповед "да се обичате един друг" нова? Учениците, пред които най-напред я казва, са чували тези думи от времето, когато са били съвсем, съвсем малки! Всички знаят, че хилядолетия по-рано Божият глас произнася гръмовно подобни думи на канаристата Синайска планина. И дори самият Исус ги повтаря многократно като част от Своето собствено учение, когато проповядва по време на служенето Си (Евангели от Матей 22:39, Евангелие от Марк 12:31). Но възможно ли е това, което е направило единадесетата заповед толкова драматично "нова" за учениците от горната стая, да е фактът, че за по-малко от 24 часа те ще станат свидетели на една кървава любов, отиваща до екстремум, която завинаги ще пренапише определението на тази дума в човешкия език? Президентът Роналд Рейгън говори от Овалния кабинет на Белия дом и докосва сърцето на нацията, когато цитира думите от горната стая на Исус през нощта след трагичния сблъсък на Еър Флорида в ледената река Потомак. Самолетът излиза от пистата на Националното летище (което сега се нарича Роналд Рейгън Уошингтън Нешънъл) във Вашингтон Д. С. Хеликоптери и камери витаят над студената, брулена от вятъра река, когато оцелелите от катастрофата се борят да излязат на повърхността сред леда и ледените късове. Спасително въже е спуснато към един от подаващите се над повърхността пътници, мъж без коса. Но вместо да се хване здраво за това въже, което би го отвело до безопасността, той хвърля спасителния пояс към друга бореща се жертва, която след това е изтеглена от хеликоптера на сигурно място. Въжето се връща към същия плешив мъж, който отново го подава на друг, носещ се по водата, оцелял. Драмата на живота и смъртта се разиграва отново и отново. Но когато хеликоптерът се връща за последен път, за да спаси несебелюбивия непознат, него го няма – най-накрая е отнесен от студените води на смъртта. Не скривайки емоционалната си реакция към този факт, в обръщение към нацията президентът Рейгън цитира думите на Исус: "Никой няма по-голяма любов от тази да даде живота си за приятелите си" (Евангелие от Йоан 15:13). Това са кървавите думи на Христос, изговорени в горната стая, след като обявява Своята "нова заповед – да се обичате един друг". Стара заповед, която става нова завинаги. И ето че онези единадесет мъже се превръщат в свидетели на любов, от която няма по-голяма – тази на Човека от средния кръст, Който дава живота Си за Своите приятели. Голгота завинаги пренаписва определението за любов в човешкия език, представяйки я – свежа и нова – за всички, които биха последвали същия този Исус. Дуайт Нелсън, Божията мечта за нас, С., 2012, с. 153. •••
Защото кучета ме обиколиха;
Тълпа от злодейци ме окръжи;
Мога да преброя всичките си кости,
Хората се взират в мене и ме гледат.
Разделиха си дрехите ми,
И за облеклото ми хвърлиха жребие. (Пс. 22:16-18)
1. Кой е повярвал известието ни?
И на кого се е открила мишцата Господна?
2. Защото израсна пред Него като отрасъл,
И като корен от суха земя;
Нямаше благообразие, нито приличие та да Го гледаме,
Нито красота та да Го желаем.
3. Той бе презрян и отхвърлен от човеците.
Човек на скърби и навикнал на печал;
И, както човек, от когото отвръщат хората лице,
Презрян бе, и за нищо Го не счетохме.
4. Той наистина понесе печалта ни,
И със скърбите ни се натовари;
А ние Го счетохме за ударен,
Поразен от Бога, и наскърбен.
5. Но Той биде наранен поради нашите престъпления,
Бит биде поради нашите беззакония;
На Него дойде наказанието докарващо нашия мир,
И с Неговите рани ние се изцелихме.
6. Всички ние се заблудихме както овце,
Отбихме се всеки в своя път;
И Господ възложи на Него беззаконието на всички ни.
7. Той беше угнетяван, но смири Себе Си,
И не отвори устата Си;
Както агне водено на клане,
И както овца, която пред стригачите си не издава глас,
Така Той не отвори устата Си.
8. Чрез угнетителен съд биде грабнат;
А кой от Неговия род разсъждаваше,
Че биде отсечен отсред земята на живите
Поради престъплението на Моите люде, върху които трябваше да падне ударът?
9. И определиха гроба Му между злодеите,
Но по смъртта Му при богатия;
Защото не беше извършил неправда,
Нито имаше измама в устата Му.
10. Но Господ благоволи той да бъде бит, предаде Го на печал;
Когато направиш душата Му принос за грях,
Ще види потомството, ще продължи дните Си,
И това, в което Господ благоволи, ще успее в ръката Му.
11. Ще види плодовете от труда на душата Си и ще се насити;
Праведният Ми служител ще оправдае мнозина чрез знанието им за Него,
И Той ще се натовари с беззаконията им.
12. Затова ще Му определя дял между великите,
И Той ще раздели корист със силните,
Защото изложи душата Си на смърт
И към престъпници биде причислен,
И защото взе на Себе Си греховете на мнозина
И ходатайствува за престъпниците. Исая 53:1-12
П.П. Исая е роден в Йерусалим около 765 г. пр.н.е. Произхожда от знатно семейство на еврейски свещеници. Годината на смъртта му не е известна. Предполага се, че умира по време на царуването на Езекия, но е възможно да е доживял възкачването на престола на Манасий. Според някои апокрифи, Исая завършва живота си като мъченик именно по време на гоненията, организирани от Манасий.
ЧОВЕКЪТ В ЗАМРЪЗНАЛАТА РЕКА "… да обичаш ближния си както себе си.
Аз съм Господ" (Левит 19:18) Как е възможно Исус да нарича Своята заповед "да се обичате един друг" нова? Учениците, пред които най-напред я казва, са чували тези думи от времето, когато са били съвсем, съвсем малки! Всички знаят, че хилядолетия по-рано Божият глас произнася гръмовно подобни думи на канаристата Синайска планина. И дори самият Исус ги повтаря многократно като част от Своето собствено учение, когато проповядва по време на служенето Си (Евангели от Матей 22:39, Евангелие от Марк 12:31). Но възможно ли е това, което е направило единадесетата заповед толкова драматично "нова" за учениците от горната стая, да е фактът, че за по-малко от 24 часа те ще станат свидетели на една кървава любов, отиваща до екстремум, която завинаги ще пренапише определението на тази дума в човешкия език? Президентът Роналд Рейгън говори от Овалния кабинет на Белия дом и докосва сърцето на нацията, когато цитира думите от горната стая на Исус през нощта след трагичния сблъсък на Еър Флорида в ледената река Потомак. Самолетът излиза от пистата на Националното летище (което сега се нарича Роналд Рейгън Уошингтън Нешънъл) във Вашингтон Д. С. Хеликоптери и камери витаят над студената, брулена от вятъра река, когато оцелелите от катастрофата се борят да излязат на повърхността сред леда и ледените късове. Спасително въже е спуснато към един от подаващите се над повърхността пътници, мъж без коса. Но вместо да се хване здраво за това въже, което би го отвело до безопасността, той хвърля спасителния пояс към друга бореща се жертва, която след това е изтеглена от хеликоптера на сигурно място. Въжето се връща към същия плешив мъж, който отново го подава на друг, носещ се по водата, оцелял. Драмата на живота и смъртта се разиграва отново и отново. Но когато хеликоптерът се връща за последен път, за да спаси несебелюбивия непознат, него го няма – най-накрая е отнесен от студените води на смъртта. Не скривайки емоционалната си реакция към този факт, в обръщение към нацията президентът Рейгън цитира думите на Исус: "Никой няма по-голяма любов от тази да даде живота си за приятелите си" (Евангелие от Йоан 15:13). Това са кървавите думи на Христос, изговорени в горната стая, след като обявява Своята "нова заповед – да се обичате един друг". Стара заповед, която става нова завинаги. И ето че онези единадесет мъже се превръщат в свидетели на любов, от която няма по-голяма – тази на Човека от средния кръст, Който дава живота Си за Своите приятели. Голгота завинаги пренаписва определението за любов в човешкия език, представяйки я – свежа и нова – за всички, които биха последвали същия този Исус. Дуайт Нелсън, Божията мечта за нас, С., 2012, с. 153. •••
Защото кучета ме обиколиха;
Тълпа от злодейци ме окръжи;
Мога да преброя всичките си кости,
Хората се взират в мене и ме гледат.
Разделиха си дрехите ми,
И за облеклото ми хвърлиха жребие. (Пс. 22:16-18)
1. Кой е повярвал известието ни?
И на кого се е открила мишцата Господна?
2. Защото израсна пред Него като отрасъл,
И като корен от суха земя;
Нямаше благообразие, нито приличие та да Го гледаме,
Нито красота та да Го желаем.
3. Той бе презрян и отхвърлен от човеците.
Човек на скърби и навикнал на печал;
И, както човек, от когото отвръщат хората лице,
Презрян бе, и за нищо Го не счетохме.
4. Той наистина понесе печалта ни,
И със скърбите ни се натовари;
А ние Го счетохме за ударен,
Поразен от Бога, и наскърбен.
5. Но Той биде наранен поради нашите престъпления,
Бит биде поради нашите беззакония;
На Него дойде наказанието докарващо нашия мир,
И с Неговите рани ние се изцелихме.
6. Всички ние се заблудихме както овце,
Отбихме се всеки в своя път;
И Господ възложи на Него беззаконието на всички ни.
7. Той беше угнетяван, но смири Себе Си,
И не отвори устата Си;
Както агне водено на клане,
И както овца, която пред стригачите си не издава глас,
Така Той не отвори устата Си.
8. Чрез угнетителен съд биде грабнат;
А кой от Неговия род разсъждаваше,
Че биде отсечен отсред земята на живите
Поради престъплението на Моите люде, върху които трябваше да падне ударът?
9. И определиха гроба Му между злодеите,
Но по смъртта Му при богатия;
Защото не беше извършил неправда,
Нито имаше измама в устата Му.
10. Но Господ благоволи той да бъде бит, предаде Го на печал;
Когато направиш душата Му принос за грях,
Ще види потомството, ще продължи дните Си,
И това, в което Господ благоволи, ще успее в ръката Му.
11. Ще види плодовете от труда на душата Си и ще се насити;
Праведният Ми служител ще оправдае мнозина чрез знанието им за Него,
И Той ще се натовари с беззаконията им.
12. Затова ще Му определя дял между великите,
И Той ще раздели корист със силните,
Защото изложи душата Си на смърт
И към престъпници биде причислен,
И защото взе на Себе Си греховете на мнозина
И ходатайствува за престъпниците. Исая 53:1-12
П.П. Исая е роден в Йерусалим около 765 г. пр.н.е. Произхожда от знатно семейство на еврейски свещеници. Годината на смъртта му не е известна. Предполага се, че умира по време на царуването на Езекия, но е възможно да е доживял възкачването на престола на Манасий. Според някои апокрифи, Исая завършва живота си като мъченик именно по време на гоненията, организирани от Манасий.
Следващ постинг
Предишен постинг
Пилат е постъпил разумно, като всеки мъдър държавник. Ое повече, че той самият казва, че не намира вина в Исус. Но изправен пред явен бунт който ще доведе най-малкото до размирици, а по-тежкият вариант е с човешки жертви, то той постъпва изключително правилно.
Реално, той не носи вина за разпъването на Исус на кръста.
Друг е въпросът дали Исус наистина е разпънат.
Казват, че пътят извървян до Голгота се казва "Via Dolorosa" - или пътят на Страданието. Да де но ако се измени малко надписа във следният вид - Via De la ROSA се получава смисълът на Пътят на Разата което кореспондира с ROSE LINE - ЛИНИЯ НА РОЗАТА (Мария- Магдалена, старият нулев меридиан минаващ през париж).
цитирайРеално, той не носи вина за разпъването на Исус на кръста.
Друг е въпросът дали Исус наистина е разпънат.
Казват, че пътят извървян до Голгота се казва "Via Dolorosa" - или пътят на Страданието. Да де но ако се измени малко надписа във следният вид - Via De la ROSA се получава смисълът на Пътят на Разата което кореспондира с ROSE LINE - ЛИНИЯ НА РОЗАТА (Мария- Магдалена, старият нулев меридиан минаващ през париж).
2.
nbrakalova -
Пилат се е притеснявай най-вече за собственото си присъствие във властта,
11.04.2015 13:01
11.04.2015 13:01
което е зависело от спокойствието в поверената му провинция. Когато действаш в разрез на убеждения и съвест, не можеш да измиеш с вода действията си. Напълно реално Пилат носи лична отговорност за смъртта на Исус. Личната отговорност не се отменя с колективното желание. Този, който е начело, носи отговорността и поставя подписа и печата си. Въпреки "разумното" решение на Пилат, той завършва печално живота си.
Колкото до "Via Dolorosa" интерпретации могат да се правят, но историята не ги е направила. Това е пътят, по който всеки осъден на разпъване, е минавал.
цитирайКолкото до "Via Dolorosa" интерпретации могат да се правят, но историята не ги е направила. Това е пътят, по който всеки осъден на разпъване, е минавал.
Търсене
За този блог
Гласове: 5886
Блогрол
1. germantiger
2. Н.В. Цар Симеон ІІ - личен сайт
3. Царство България
4. Изгубената България
5. За стария български правопис
6. Клуб "Един завет" - потомци на офицерския корпус на Царство България
7. Стара София
8. Европейски кралски династии
9. Das Herzogliche Das Herzogliche Haus Sachsen-Coburg und Gotha
10. Н.В. Цар Симеон ІІ - генеалогия и...
11. tretrooper
12. bolg
13. kordon
14. sulla - Ъплоуднати постинги за делитване
15. Консерватизъм
16. Музикалните хроники на един немузикален човек
17. Петър
18. deathmetalverses
19. Национален светоглед
20. Блог „Аристокрация БГ”
21. Относно царските имоти
22. Велики учени за вярата си в Бога
23. Погубените 1945. "Народният съд" - непубликувани фотографии на Т.Славчев
24. Декомунизация
25. Владетелски двор на Третото Българско царство
26. alexanderherzdorf
27. Славимир Генчев
28. tvmreja
2. Н.В. Цар Симеон ІІ - личен сайт
3. Царство България
4. Изгубената България
5. За стария български правопис
6. Клуб "Един завет" - потомци на офицерския корпус на Царство България
7. Стара София
8. Европейски кралски династии
9. Das Herzogliche Das Herzogliche Haus Sachsen-Coburg und Gotha
10. Н.В. Цар Симеон ІІ - генеалогия и...
11. tretrooper
12. bolg
13. kordon
14. sulla - Ъплоуднати постинги за делитване
15. Консерватизъм
16. Музикалните хроники на един немузикален човек
17. Петър
18. deathmetalverses
19. Национален светоглед
20. Блог „Аристокрация БГ”
21. Относно царските имоти
22. Велики учени за вярата си в Бога
23. Погубените 1945. "Народният съд" - непубликувани фотографии на Т.Славчев
24. Декомунизация
25. Владетелски двор на Третото Българско царство
26. alexanderherzdorf
27. Славимир Генчев
28. tvmreja