Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2014 09:32 - Равенството в света и равенството в църквата – конфликт и морално-цивилизационна криза
Автор: nbrakalova Категория: Политика   
Прочетен: 777 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 13.04.2014 23:27


„Най-лошата форма на неравенство
е изравняването на нещата, които не са равни.”
-- Аристотел
 

Егалитаризмът е термин, който означава идеята за пълното равенство между хората. Изведена в крайност, тази идея води до абсурдни умствени и поведенчески модели на уеднаквяване, под предлог за „равенство”. Например: изравняване на мъжете и жените; изравняване на родители и деца; изравняване на нормален и хомосексуален брак; изравняване на бедни и богати, морални и неморални.

Равенството, разбрано като възстановяване на справедливостта и правата на тези, чието достойнство е отнето, е християнска категория. Но в себе си християнството съдържа ясни, разграничени и добре очертани категории – добро и зло. Тоест, равенството е подчинена категория на категориите добро и зло. Така има равенство, което води до добро, и равенство, което води до зло. От първия вид е библейската препоръка за справедливо третиране на слабите в обществото – сираци, вдовици и чужденци. От втория тип равенство виждаме в случаите, когато „слугата става господар”, тоест, когато под предлог за равенство хора, без нужните морални и професионални качества, се издигат на позиция на влияние, власт и управление. Това „равенство” произвежда зло.

В съвременния свят виждаме точно обратната тенденция – равенството във всяко отношение до точка на уеднаквяване да се превръща в морална категория само за себе си. Тоест – ако има равенство, това е добро; ако няма равенство (разбирай „пълно уеднаквяване”), това е зло. Само по себе си липсата на равенство, но такова, каквото го дефинират учредителите на новия морал, е зло. Така всеки, който не се съгласява да бъде „уравнен” по новите норми на добро и зло, е за неравенството и е нетолерантен, затова заслужава да бъде превъзпитан. Моралът е предефиниран, за да бъде освободен от всякаква форма на препратка към Бога. И както ще видим от статиите, тази спестена препратка не липсва – тя е направена днес, но към бога на хуманизма. Хуманистичният идол настоява за толерантност, в която няма място и свобода за морални оценки, а задължително безкритично приемане на греха като основа за равенството, изведено в крайна „добродетел”.

[…]

Свобода за всеки, бр. 37, април 2014
Уводни думи на редактора 

http://www.svobodazavseki.com/broi-37/366-ravenstvoto-v-sveta-i-ravenstvoto-v-tzarkvata-konflikt-i-moralno-tzivilizatzionna-kriza.html

 




Гласувай:
7
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nbrakalova
Категория: Други
Прочетен: 389439
Постинги: 157
Коментари: 690
Гласове: 2816
Календар
«  Септември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930