Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2018 08:02 - Илко Семерджиев: Да включим прожекторите! Да осветлим процесите в държавата!
Автор: zahariada Категория: Други   
Прочетен: 591 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Илко Семерджиев: Да включим прожекторите! Да осветлим процесите в държавата! Автор: Илко Семерджиев, Фейсбук ВСИЧКИ СТАТИИ НА АВТОРА

 http://glasove.com/categories/intervyuta/news/ilko-semerdzhiev-syzhalyavam-che-predlozhih-kiril-ananiev-za-chlen-na-us-na-nzok 19.04.2018  2296 преглеждания 5 коментар/а
  •  Принтирай
  •  ИЗПРАТИ
В отворено писмо Илко Семерджиев пожела на надзорниците в НЗОК малко повече смелост и професионализъм.

image 

 

Отворено писмо до Надзорния съвет и подуправителя на НЗОК:

 

„Принуден съм да напиша това отворено писмо поради липса на друга възможност за комуникация и установена процедура за взаимодействие с вас.

 

Казусът, който предизвика обръщението ми е следния – на 18.04.2018 г. представител на МДЦ „Св. Георги“ ООД направи опит да внесе документи за сключване на договор с РЗОК-София по НРД_2018. Без да му бъдат приети документите, нашият представител е бил отпратен с думите: „има решение да не се сключват договори за дентална дейност с МДЦ (медико-дентални центрове), а само с ДЦ (дентални центрове)“ – изявлението е в пълно противоречие с чл.13, т.6 от НРД_2018_ДД. Писмен отказ не му е издаден, а при липса на такъв явно няма и легитимен механизъм за неговото обжалване. Намирам такова поведение за самоуправствено.

 

Опитах се да разговарям с председателя на Надзорния съвет, г-жа Жени Начева, но тя ми затвори телефона още след първото позвъняване. Написах ѝ СМС със следното съдържание:

 

„Жени, ако си спомняш НЗОК беше създадена на територията на МДЦ Св.Георги и 3 м. беше подслонена там докато получи 12 стаи в ЦХ. Днес НЗОК отказа договор на МДЦ Св.Георги защото имало решение да не се сключват договори с МДЦ, а само с ДЦ - устно, без възможност за обжалване. Как е възможно това? (Месечен приход от НЗОК - 230 лв. и не е въпроса за пари, а за нещо друго)“

 

Отговор не последва.

 

Зная, че Жени не е източникът на проблема, тя беше един от първите служители на НЗОК, която назначих в далечната 1999 г. и беше свидетел на уникалните трудности и предизвикателства, пред които бяхме изправени учредителите на НЗОК. Като първи директор на тази институция не получих в продължение на месеци нито помещения, нито бюджет за разходи и заплати от държавата, което не спря нито мен, нито моят екип да си свършим работата. Намерихме подслон в малка частна клиника – МДЦ „Св. Георги“, където ни бяха предоставени безвъзмездно помещения, компютри, консумативи, офис техника и гостоприемство. Днес лечебното заведение, в което беше създадена НЗОК получи без законово основание отказ от НЗОК за сключване на договор.

 

Няколко думи за МДЦ „Св. Георги“ ООД: собственици са моята дъщеря – лекар невролог (без договор и отношения с НЗОК) и моят син – дентален лекар (без договор и отношения с НЗОК), а управител е съпругата ми – дентален лекар с договор с НЗОК и месечен приход по линия на НЗОК средно около 230 лв. С тях работи и един колега – лекар специалист по вътрешни болести и ендокринология (без договор и отношения с НЗОК). Заради завръщането си в политиката лично аз съм се отказал от всякакви фирмени участия, ето защо от 2013 г. съм на трудов договор като консултант в МДЦ „Св. Георги“ (без договор и отношения с НЗОК). От 2001 г. до ден днешен съм работил изцяло в неправителствения и частния сектор (с изключение на участието ми за три месеца в служебното правителство през 2017 г.) с ясното съзнание и лично решение да не получавам пари от публични източници, особено от НЗОК – не съм искал да давам и най-малък повод някой да ме обвини или заподозре в корист, или конфликт на интереси. Държахме да имаме договор с НЗОК единствено по исторически и сантиментални причини (и то поддържан в минимален размер само от един от работещите в МДЦ „Св. Георги“).

 

За отказа зная на кого да „благодаря“ – критиките ми по някои от лошите системни решения на министър Кирил Ананиев дадоха своя резултат. Намирам такова поведение не само за самоуправствено, но и за човешки недостойно.

 

Впрочем, връщам се към далечната 1999 г. отново – лично аз предложих г-н Кирил Ананиев за член на УС на НЗОК, като предварително съгласувах кандидитурата му с министър-председателя г-н Иван Костов, защото тогава Ананиев беше зам.-министър на финансите. От тогава до днес Ананиев е участник в управлението на НЗОК, което не му пречи да се изявява като критик на здравната система сякаш не той, а някой друг я е управлявал през това време. Това поведение намирам не само за човешки недостойно, а и за безотговорно, и неморално. Съжалявам за грешката си през 1999 г., не съм го преценил правилно нито като личност, нито като професионалист и изявлението ми днес не е заради прекратения договор на НЗОК с МДЦ „Св. Георги“ – доказателство за това е непоколебимостта ми да критикувам лошите решения на Ананиев още от началото на мандата му.

 

Написах горното, за да се знае какво се случва в държавата ни, кой и защо го случва. Да включим прожекторите! Да осветлим процесите в държавата!

 

А на подуправителя на НЗОК, на председателя и на членовете на Надзорния съвет пожелавам малко повече смелост и професионализъм в работата им.“

 

 
  • Илко Семерджиев НЗОК отказ договор Анан



Гласувай:
4



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39743459
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031